Bölümler

  • Türkiye her geçen gün, bilişim konusunda güçlü bir dünya ülkesi olma yolunda adımlar atıyor. Bu durumda da Türkiye'nin öğrencilerine, onları geleceklerine ve küreselleşen dünyadaki rollerine hazırlayabilmek için uygun bir Bilişim Teknolojileri (BT) müfredatı vermenin önemi, her geçen gün artmaktadır.

    Günümüz dünyasında iyi kararlar verebilmek ve kararlara katılabilmek için, bir dünya vatandaşının genel ve teknolojik anlamda usta bir okur-yazar olması gereklidir. Zamanımızda bu beceriler, geleneksel akademik okuma, yazma ve sayısal beceriler kadar gereklidir. Başarılı bir öğrencinin sahip olması gereken beceriler:

    • Bilgi Teknolojilerindeki araçları ustalıkla kullanabilmek
    • Veri toplama, yorumlama ve bu verileri kullanabilmek.
    • Uygun Bilgi Teknolojileri kaynaklarını kullanarak çalışma yapabilmek
    • Büyük bir hızla gelişen Web 2.0 dünyasında varolabilmek için gerekli katkıları sağlayabilmek

    şeklinde sıralanabilir. Okulumuzda uygulanan program bu becerilere ulaşmak için, her sene, bir önceki sene öğretilen becerilerin arttırılmasını hedeflerken, öğrenilen becerileri uygulamak, tatbik etmek ve iyileştirmek için de öğrencilerimize zaman ve fırsatlar vermektedir.

    Bölüm Hedefleri
    Bilişim Teknolojileri bölümünün temel hedefleri.

    • Bilgi Teknolojileri içeren ortamlarda çalışabilmek için gerekli becerileri sağlamak.
    • Öğrencilerin gerekli BT araçlarını tanımasını ve günlük hayatlarında kullanmalarını sağlamak
    • Öğrencileri üniversitelerin teknoloji gereksinimlerini karşılayacak derecede eğitmek
    • Öğrencileri Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki BT konulu yüksek eğitimlere hazır hale getirmek
    • Öğrencilerin analitik düşünce ve problem çözme becerilerini geliştirmek
    • Başdöndürücü bir hızla gelişen teknoloji cephesindeki eğilimlerin ve olayların öğrencilerce anlaşılmasına yardımcı olmak

    Öğrenciler, bilgisayar teknolojilerini incelerken bu teknolojileri kullanarak diğer derslerinde de nasıl daha verimli olabileceklerini öğrenirler. Küçük sınıflarda daha çok beceri alımı üzerinde yoğunlaşılır. Öğrencilerin temel becerileri geliştikçe soyut kavramları daha iyi tanıyıp beşinci ve daha önemli hedefe -sorun çözme becerilerine doğru ilerlerler. Bu zorunlu bilgisayar eğitiminin sonunda öğrencilerin bilişim teknolojilerini akademik ve gerçek hayatlarında nasıl kullanacaklarına dair yeterli birikimleri olması hedeflenir.

    GDE Hata: Dosya alımı esnasında hata - eğer gerekliyse hata kontrolünü kapatın (404:Not Found)

    İndir (PDF, 383KB)

    İndir (PDF, 222KB)

     

  • Her geçen gün globalleşen dünyada farklı kültürlerle etkileşimin önem kazandığı günümüz koşullarında, yabancı dilin önemi yadsınamaz bir gerçektir. Bu gerçeğin bilincinde olan okulumuz İngilizce öğretimine ana sınıfından itibaren başlayarak büyük önem vermektedir.

    Öğrencilerimizin Özel Evrensel Okulları’ndan mezun olduklarında İngilizce’yi en ileri düzeyde öğrenmiş olmalarını ve bu bilgi ve becerilerini en etkin biçimde hayatlarının gereken her döneminde kullanabilmelerini hedeflemekteyiz. Genç, dinamik, çalışkan, tecrübeli ve iyi donanımlı güçlü öğretmen kadromuzla öğrencilerimize öncelikle İngilizceyi sevdirmek ve onlara dil öğrenmenin keyifli bir süreç olduğunu öğretmek temel prensibimizdir.

    Özel Evrensel Ortaokulu (5.-8. Sınıf arası), Kolej ve Fen Lisesinde İngilizce dersinde kur sistemi uygulanmaktadır. İngilizce öğretimi sene başında yapılan (English Placement Test) Seviye Belirleme sınavıyla, öğrencilerin dil seviyeleri tespit edilerek kendilerine en uygun sınıflara yerleştirilmeleriyle başlar. Kur sistemindeki amaç; her öğrencinin dil öğrenmedeki ilgi, istek, beceri ve öğrenme hızları göz önünde bulundurularak sınıf içi öğrenme ahenginin sağlanabilmesidir. Bu sistemle öğrencilerimizin bilememe, cevap verememe ve benzeri mahçuplukları yaşamaları ortadan kaldırılmaktadır. Her seviyede farklı ders kitapları, CD’ler, DVD’ler, flash cardlar ve benzeri materyaller kullanarak öğrencilerin hem görsel hem de işitsel zekalarına cevap verecek şekilde, öğrenci merkezli bir eğitim verilmektedir. Dil laboratuarlarımızda izlenen DVD’ler programımıza paralel ve destekleyici şekilde seçilmektedir. Laboratuar derslerinde öğrencilerimizin dinleme, dinlediğini anlama ve konuşma becerilerini geliştirmenin yanı sıra kelime bilgisinin de arttırılmasına çalışılmaktadır. Kur sisteminin uygulanması ile sınıflararası geçişleri kullanarak öğrencileri daha çok çalışmaya teşvik etmek ve böylece kişisel dil ihtiyaçlarına daha rahat cevap verebilmeyi sağlamaktayız. Bu sistem yeni konuların eklenmesiyle kavranılamayan konulardan doğan aksaklıkların kolay telafisini mümkün kılmaktadır. Kur sistemi ayrıca ara kayıtlarla okula yeni gelen öğrencilerin seviyelerine göre başlatılıp kısa sürede başarılı olmalarına, öğrenme güçlüklerinin daha kolay çözülebilmesine ve aynı zamanda belirlenen sürede istenilen hedefe ulaşılıp öğrenciler arasındaki seviye farklılıklarının bir süre sonra ortadan kalkmasını sağlayacak şekilde programlanmıştır.

    Evrensel Okulları olarak dil öğrenmenin ne kadar önemli bir süreç olduğuna inanan İngilizce zümremiz uluslararası geçerliliği olan ve güvenilirliği dünyaca ispatlanmış Cambridge sınavlarına her yıl birçok öğrenciyi hazırlamaktadır. Bu sınavlara öğrencilerimizin ve velilerinin ne kadar çok önem verdikleri gösterdikleri ilgi ve katılımla görülmektedir. Okulumuz aynı zamanda Ankara’da Cambridge sınavları merkez okullarından biridir. Her yıl Ankara’nın pek çok okullarından öğrencilerin katıldığı bu sınava ev sahipliği yapmanın gururunu taşımaktadır. Öğrencilerimiz her yıl Cambridge ESOL (KET, PET, FCE) ve Young Learners (STARTERS, MOVERS, FLYERS) sınavlarında Ankara ve Türkiye ortalamalarının çok üstünde başarı göstermektedirler.

    Her yıl öğrencilerimiz hazırladıkları yarışmalar, piyesler, skeçler, şarkılar, dans ve müziğin yer aldığı müzikallerden oluşan DİL ŞÖLENLERİYLE yıl boyunca öğrendikleri İngilizceyi ne kadar etkin kullanabildiklerini arkadaşlarına, öğretmenlerine ve velilerine göstermektedirler. Bu programlarda pek çok öğrenci ve öğretmen görev almaktadırlar. Okulumuzda Dil Şölenleri büyük bir merak ve istekle izlenmektedir.

    Uluslararası değişim programını yürüten kuruluş olan AISEC ile yapılan işbirliği çerçevesinde her yıl yurt dışından pek çok ülkelerden gelen konuklarımızı okulumuzda ağırlıyor ve öğrencilerimizin bu öğrenci temsilcileriyle İngilizce konuşarak kültürel gelişim ve etkileşimlerine katkı sağlıyoruz.

    Öğrencilerimizin yıl içinde öğrendikleri İngilizce'yi daha iyi pratik yaparak geliştirmelerini amaçlayan İngiltere’de Yaz Okulu programımız her yıl yaz aylarında pek çok öğrencimizin ve lider öğretmenlerimizin katılımıyla gerçekleştirilmektedir. Evrensel okulları öğrencilerimiz İngilizceyi ana dili olarak konuşan İngiltere’de pratik yaparak geliştirirken, hem de o ülkenin tarihini, kültürünü, insanlarını ve yaşayışlarını da yakından görüp tanırlar. Bu eğitim ve gezi programı; öğrencilerimizin her şeyi yerinde, bizzat yaşayarak öğrenmelerini sağlayan, kendilerine olan öz güvenlerini geliştirmelerine, daha iyi arkadaşlık ilişkileri kurmalarına kısacası kişisel gelişimlerine olumlu katkı sağlayan bir programdır. Bu geziye katılan öğrencilerimiz aynı zamanda Türk kültürünü en iyi şekilde yurt dışında yabancılara anlatarak, tanıtarak ülkemizin doğal elçileri görevini görmektedirler.

    YABANCI DİLLER BÖLÜM BAŞKANLIĞI

  • Atatürk ilke ve inkılapları, Milli Eğitimin genel amaç ve ilkeleri doğrultusunda, ileriyi görebilen, pozitif ve analitik düşünebilen, sorunlara çözüm getirebilen, insan hakları ve hukuka saygılı, çevreye duyarlı, sosyal, sorumluluk sahibi olacak şekilde öğrencilerimizin yetişmelerini sağlamak amacı ile kendi yeteneklerine uygun bir meslek seçimine yönelik bilgi ve beceri kazandırmak için azami gayret sarf etmektedir.

    Öğrencilerimizin etkin, üretken ve yaratıcı bireyler olarak yetişmesi ülkemizin ilerlemesi ve kalkınması söz sahibi olabilecek bilgi ve donanıma sahip olarak geleceğe hazırlanması açısından uygulanan tüm programların temeline matematiksel düşünce hakimdir.

    Doğru ve tutarlı düşünme yöntemi olan matematik,bireyin yaşamı boyunca bütün derslerde ve etkinliklerde başvuracağı ve kullanacağı;problem çözme,iletişim kurma, akıl yürütme, eleştirisel düşünme,yorum yapma, araştırma becerileri kazandıran temel bir ders olarak düşünülmelidir.
    Matematik bölümü olarak temel amacımız; matematik derslerinde kazanılacak düzenli, planlı çalışma ile koyduğu hedefe ulaşmada başarılı olacak şekilde donatılmış öğrenciler yetiştirmektir.

    Yararlı Linkler:

    www.sorumat.com

    www.ufukhocam.com

    www.ortaokulmatematik.org

    www.imthoca.com

    www.tongucakademi.com

    www.tr.khanacademy.org/math

  • TÜRKÇE BÖLÜMÜ

    Okuduğunu doğru düzgün bir şekilde anlayıp kendini etkili ve güzel bir şekilde ifade etmek, yani dilini doğru ve etkili kullanmak Türkçe dersinin temel amacıdır. Türkçe dersi ayrıca öğrencilerimizin metinlerden yararlanarak Türk kültürünü tanımalarını, Türk dilini sevmelerini, Türkçeyi doğru kullanmalarını sağlar. Böylece öğrencilerimizin yurdunu, ulusunu, insanlığı, doğayı, yaşamı sevmelerini,Türk ve dünya ürünlerinin tanınmalarını sağlayan en önemli ders Türkçedir.

     

    DERSİN İŞLENİŞİ

    Konular metne dayalı olarak işlenmektedir.  Metinler  okuma- anlama, dinleme, anladığını yorumlayabilme, ders çıkarma, yaratıcı düşünceyi ortaya çıkarabilme yönünden en önemli araçtır. Türkçe dersindeöğrenci yanında mutlaka yazım kılavuzu, sözlük  bulundurmalı.  Çünkü öğrenci anlamını bilmediği ve yazımını yanlış kavradığı sözcükleri anında yaşayarak öğrenir. Bu öğrenme öğrencinin bilgi dağarcığına yerleşir. Türkçe dersinde, farklı bakış açısı getirebilmek de önemlidir.

    Dil bir iletişim aracıdır. İnsan, duygu ve düşüncelerini dil aracılığıyla aktarır. Kitap okumaya önem verilir. Okunan kitaplardan yazılı sınav yapılır. Öğrencilerimizin sözcük dağarcığını geliştirmelerine, farklı söz öbeklerini kullanmalarınayardımcı olunur. Bu nedenle, amacımız öğrenciye kitap okumayı zorla da olsa sevdirmek, yarının yetişkinleri olacak gençlerimizi çok okuyan, okuduğunu sorgulayan bireyler olarak yetiştirmek görevimizdir.

    Dil bilgisi konuları metne dayanarak çok örnek gösterilerek kavratılır. Ödevlerle de pekiştirilir.

    Doğru ve sağlam Türkçe birikimi, öğrenciye toplum karşısında kendini ifade etme becerisi ve özgüven sağlar. Duygu ve düşüncelerini yazılı olarak anlatma olanağı verir. Farklı bakış açıları geliştirmelerini sağlar.

    Yazılı sınavlarda, metne dayalı sorular olduğu gibi farklı bakış açısı gerektiren sorular da sorulur. Kompozisyon yazma Türkçe dersinin vazgeçilmezidir. Öğrenci,duygu ve düşüncelerini özgürce, yazım ve noktalamaya dikkat ederek ifade eder. Birinci dönem ve ikinci dönemde son sınavlar çoktan seçmeli uygulanır.

     

    Sınav değerlendirme:

    Okuduğunu anlama, anlatım, yaratıcı düşünce       :40 Puan,

    Dil bilgisi (Dil kuralları)                                                    :30

    Kompozisyon (Yazım, noktalama, örnekleme)        :30

    TOPLAM                                                                              :100 puandır.

     

    Türk Milli Eğitiminin Amaçları doğrultusunda öğrencilerimizi, Atatürkçü çağdaş düşünceyi özümsemiş, Atatürk ilke ve İnkılâplarına bağlı gençler olarak yetiştirmek temel amacımızdır.

     

    TÜRKÇE DERSİNİN GENEL AMAÇLARI 

    Temel Eğitim Okulları’nda Türkçe öğretiminin amacı, Milli Eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak;

    1. Öğrencilere, görüp izlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını tam ve doğru anlama gücü kazandırmak;

    2. Onlara, görüp izlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını, incelediklerini ve düşündüklerini, tasarladıklarını söz ya da yazı ile doğru ve amaca uygun olarak anlatma beceri ve alışkanlığı kazandırmak;

    3. Öğrencilere Türk dilini sevdirmek, kurallarını sezdirmek; onları, Türkçeyi gelişim süreci içinde bilinçle, özenle ve güvenle kullanmaya yöneltmek;

    4. Onlara, dinleme, okuma alışkanlık ve zevkini kazandırmak; estetik duygularının gelişmesinde yardımcı olmak;

    5. Türlü etkinliklerle öğrencilerin kelime dağarcığını zenginleştirmek;

    6. Onların ulusal duygusunu ve ulusal coşkusunu güçlendirmede kendi payına düşeni yapmak;

    7. Sözlü ve yazılı Türk ve dünya kültür ürünleri yoluyla, Türk kültürünü tanıma ve kazanmalarında; Türk yurdunu ve ulusunu doğayı, hayatı, insanlığı sevmelerinde yardımcı olmak;

    8. Onlara, bilimsel, eleştirici, doğru, yapıcı ve yaratıcı düşünme yollarını kazandırmada Türkçe dersinin payına düşeni gerçekleştirmektir.

     

    ÖZEL AMAÇLAR

    1. Öğrencilerin edindikleri dinleme, izleme alışkanlık ve becerisini, düzeylerine uygun duygu ve düşünce ürünlerini, konuşmaları, güncel yayınları anlayabilecek, eleştirebilecek ve onlardan yararlanabilecek ölçüde geliştirmek;
    2. Sesli ve sessiz okuma hızını artırmak ve tekniğini kusursuz duruma getirmek;
    3. Kelime dağarcığını,Türk Dil İnkılâbı ve çağdaş gelişimi doğrultusunda zenginleştirmek;
    4. Öğrencilere dipnot, dizin, sözlük, ansiklopedi, her türlü başvurma ve kaynak eserlerden yararlanma yeteneğini kazandırıp geliştirmek;
    5. Kitap sevgisini geliştirerek boş zamanlarını kitap okuyarak değerlendirme alışkanlığını kazandırmak;
    6. Dinleme, izleme, okuma ve anlama ile ilgili becerilerini, kaynaklara başvurarak içinde yaşadıkları yurdu, toplumu, dünyayı daha iyi tanımaları, sevmeleri için kullanabilme yöntemini  kazandırmaktır.

    ÖZEL AMAÇLAR

    Öğrencilere:

    1. Herhangi bir  konu üzerinde, bir topluluk karşısında, tekrarlara düşmeden ve yanlışlık yapmadan    5-10 dakika konuşabilme;
    2. Gereğine uygun olarak bir tartışmaya katılabilme, bir toplantıyı yönetebilme;
    3. Konunun gereğine göre türlü yapıdaki cümleleri doğru olarak kurabilme;
    4. Yazım ve söz dizimi yanlışı yapmadan yazabilme, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanabilme;
    5. Konuşmalarını ve yazılarını uygun bir plana göre geliştirebilme;
    6. Türkçe derslerindeki her türlü etkinliklere katılabilme, varılan sonuçları anlatabilme, açıklayabilme;
    7. Gördükleri, bildikleri bir yeri, bir olayı, bir canlıyı, bir kimseyi vb. anlatabilme, tanıtabilme; bunlar hakkındaki duygu ve düşüncelerini açıklayabilme;
    8. Okunan bir kitap, dinlenen bir müzik parçası, gezilen bir sergi, izlenen bir film, bir oyun, bir maç vb. üzerine açıklamalarda,eleştirmelerde bulunabilme, yargıya varabilme;
    9. Türlü konularda tasarladıklarını ve düşündüklerini anlatabilme (ileriki öğrenimi ya da hayatı, yurt ve dünya sorunları ile ilgili);
    10. Toplantı programlarını düzenleyebilme, kararlarını yazabilme, bu konularda bildiriler, duyurular hazırlayabilme, sonuçları rapora bağlayabilme;

      ANLAMA (6.7.8. SINIFLAR)

    1. Kelime grupları, atasözü, özdeyiş, deyim vb. açıklayabilme.
    2. Çeşitli derslerle ilgili açıklama ve raporları saptayabilme, özet çıkarabilme, not alabilme;
    3. Günlük hayatta geçerli yazışmaları yapabilme;
    4. Sözlü ve yazılı sanat etkinliklerine katılabilme, varsa bu alanlardaki yeteneklerini geliştirebilme;
    5. Her zaman, her türlü kalemle okunaklı, işlek, güzel ve düzenli bir el yazısı ile yazabilme beceri ve alışkanlıklarını kazandırmaktır.

    (DİLBİLGİSİ (6.7.8. SINIFLAR)

    ÖZEL AMAÇLAR

    Öğrencilere bilinçle:

    1. Anlamlarına göre cümleleri, cümle içinde kelimeleri doğru vurgulayabilme;
    2. Kelimelerin gerçek, mecaz ve terim anlamlarını kavrayabilme, deyimleri anlayabilme;
    3. Kelimeleri gerçek, mecaz,terim anlamlarında ve sesteş, anlamdaş, karşıt anlamlı kelimeleri, deyimleri anlatma etkinlikleri içinde doğal olarak kullanabilme;
    4. Büyük ve küçük ses uyumlarını kavrayıp uygulayabilme;
    5. Kelime türlerini cümle içindeki anlamlarına ve görevlerine göre tanıyabilme ve doğal olarak kullanabilme;
    6. Kelimelerin yapısı ve dilimizin özelliği olan kelime türetme yollarını kavrayabilme;
    7. Kelimeleri, takıları doğru anlayabilme ve yazabilme;
    8. Noktalama işaretlerini tam ve doğru olarak kullanabilme;
    9. Fiil kiplerini, basit ve bileşik zamanlı biçimlerini, çatılarını, ek fiilleri, yardımcı fiilleri, bileşik fiilleri, fiilimsileri cümle içinde kavrama ve doğru kullanabilme;
    10. Cümlelerde öğelerin sıralanışını, sıralanışa göre anlam değişikliğini kavrayabilme ve buna göre cümle kurabilme;
    11. Cümle türlerini (anlamlarına, yapılarına, yüklemlerine ve öğelerinin sıralanışına göre) öğrenebilme;
    12. Cümlelerin görevlerini kavrayabilme; davranışlarını kazandırmaktır.

     

                                                            TÜRKÇE DERSİ ZÜMRESİ

  • Rehberimiz Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ tür. Yolumuz onun sözleriyle aydınlanan yoldur. Atatürk diyor ki: ‘” Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler;  önce haysiyetlerini, sonra özgürlüklerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.”
    Öğrencilerimiz ve biz Sosyal Bilgiler öğretmenleri olarak bu öğretinin ışığında çalışarak, yorularak öğrenerek hürriyetimizi korumayı ve başarılarımızla çağdaş uygarlıklar seviyesine ulaşmayı hedefliyoruz.

                                                                                              SOSYAL BİLGİLER ZÜMRESİ

Sportif Etkinlikler

  • Basketbol çalışmaları ,öğrencilerin psikomotor gelişimleri yanında sporun etik yönü dikkate alınarak yapılmaktadır. 1- 3.sınıf öğrencilerinde ; topu tanıma ,top hakimiyeti, birlikte çalışabilme gibi top alıştırmalarına yönelik çalışmalar hedeflenmiştir. 4-5.sınıf öğrencilerinde; Motorik özelliklerin kazanılması , takım ruhunun benimsenmesi ,basketbol temel tekniklerinin öğretilmesi ve okul takımı, spor kulübü alt yapısının oluşturulması hedeflenmiştir. 6-8.sınıf öğrencilerinde; Motorik özelliklerin devamlılığının sağlanması,basketbol temel teknik ve taktik çalışmalarına yönelik çalışmalar hedeflenmiştir.Okul takımı ve spor kulübüne yönelik farklı antrenman programları düzenlenmektedir.

  • 6.7ve 8. sınıf öğrencilerinde ; eğlenirken sadece bedensel değil zihinsel olarak deşarj olma amacıyla el–kol- ayak koordinasyonu geliştirici kareografik ve ritimsel zenginliği olan çalışmalarla sporu bir yaşam biçimi haline hedeflenmiştir.

  • Türk Folklorunun temelini halkoyunları oluşturmaktadır. Bu yüzden de Folklor, Halkoyunları anlamında kullanılmaktadır. Fakat bu yanlış bir tanımlamadır. Folklor bütün halk kültürünü (yemek,efsane,türkü vb.) kapsar. Halkoyunları sadece yöresel dans ve giyimi kapsayan bir bölümüdür.

    Türk Halkoyunları çeşitlilik ve kapsam bakımından dünyada en dikkat çeken folklorik olgulardan birisidir. Şu kadar ki, Türk Halkoyunları derlemeleri hala bitirilememiştir. Fakat çalışmalar devam etmektedir.Her köyün kendine has oyunları olması bunu güçleştirmektedir.

    Türk Halk Oyunları Türleri

    Türk Halk Oyunları genel olarak türleri şu şekilde ayrılmaktadır:

    Hora Bölgesi;Trakya.
    Zeybek Bölgesi;Ege,Güney Marmara,İçbatı Anadolu.
    Teke Bölgesi; Göller Yöresi, Batı Akdeniz.
    Kaşık Oyunları-Karşılama Bölgesi; Konya Bölümü, Batı Karadeniz, Güney Marmara, Doğu Akdeniz.
    Horon Bölgesi; Orta ve Doğu Karadeniz.
    Halay Bölgesi; Doğu ve Güneydoğu Bölgeleri, İç Anadolu'nun Doğusu.
    Bar Bölgesi; Kuzeydoğu Anadolu.
    Kafkas Bölgesi; Kuzeydoğu Anadolu.
    Bir oyunun halk oyunları vasfı taşıması için kural olarak "zaman ve mekanda derinlik" ilkesini barındırması gerekir.

    Türk Halk Oyunları Yöreleri

    Türk Halk Oyunlarında yöreler il sınırları itibariyle esas alınarak oluşturulmuştur. Kocaeli, Düzce,Yalova,İstanbul hariç tüm illerin yöresel oyunları mevcuttur

    Halk Oyunları Sözlüğü

    YÖRE:Gerek kültürel gerek coğrafi olarak aynı yargıları taşıyan,aynı sözlere gülen aynı sözlere ağlayan bazen kesin olarak sınırları belirlenemeyen alan.
    KOSTÜM: Belirli bir yöreye ait, o yörenin kültürel öğelerini gösteren ve o yöreyle tanımlanan,diğer yörelerden farkını gösteren kıyafetler.Genelde başa giyilen,üste giyilen,ayağa giyilen şekilde irdelenmektedir.
    TAVIR:Yöreleri birbirinden ayırt etmeyi sağlayan hareketsel ve potansiyel bütünlük.
    GELENEKSEL DAL:Halkoyunları yarışmalarında figürün ve otantikliğin ön plana çıktığı kategori.
    SAHNELEMELİ DAL:Halkoyunları yarışmalarında figürlerin yanında görselliğin ve çizgilerin ön plana çıktığı kategori.
    STİLİZE DAL:Federasyonun sahnelemeli dal anlamında kullandığı ve kavram fazlalığına neden olan gevurcadan gelme bir tanım.
    ARTİSTİK DAL:Federasyon tarafından geleneksel dal anlamında kullanılan terim.
    ORGANİZATÖR:Halkoyunları yarışması düzenleyen kurum,kuruluş veya kişiler.MEB,Kültür Bakanlığı,Halkoyunları Federasyonu,Vaksa,GSGM Gençlik Merkezleri,Yurt-Kur gibi.
    JÜRİ(HAKEM):Halkoyunları ekiplerinden puan kıran kişiler.Ekiplerin yöre tavırlarına oyunun gerektirdiği estetiklerin yapılıp yapılmadığını denetleyen kişiler.
    ALAYLI:Asıl mesleği yanında Halkoyunlarına gönül vermiş,kendi kendini yetiştirmiş,hatta ekol olmuş kişiler.
    MEKTEPLİ:İlgili okullarda halkoyunları eğitimi almış ve genelde sadece halkoyunları ile uğraşan kişiler.
    KULİS:Yarışmalarda esas sahne dışında kalan ve oyuncuların sahneye girip çıkmasına olanak sağlayan düzenek.
    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI YARIŞMALARI: Türkiye'nin en çok mazisi bulunan,en köklü,en saygın,en çok katılımın sağlandığı halkoyunları yarışmaları.
    ZEYBEK:Türkiye'nin Ege Bölgesi'nde oynanan oyunların genel ismi.Zeybek bölgesi İzmir,Aydın,Manisa,Muğla,Denizli,Uşak,Afyon,Kütahy a,Balıkesir ve Çanakkale yörelerinden oluşmaktadır.
    İZMİR YÖRESİ:Bergama'dan Menemen'e Kemalpaşa'dan Kiraz'a kadar bir alanı kapsayan;bağrında ikiparmak,kostak ali,sürmene,ötme bülbül,sebaye,kırmızı buğday,soğuk kuyu,gökçen efe,sinan ağa,zahide molla,karyolamın demiri,harmandalı,gündoğdu gibi baba oyunları barındıran;Türkiye'nin en gelişmiş halkoyunlarına ve sahne yapısına sahip,kendi oyunlarını en güzel sunabilen,birçok farklı kostümü bulunan Türkiye genelinde ekol olmuş,birçok başarılara imza atmış yöredir kendisi.
    FEDERASYON:Yeni tesis edilmiş, halkoyunlarının kalbi olma yolunda ilerleyen,Türkiye Halkoyunları'nı temsil eden tek tüzel kişilik

  • Özel Evrensel Okullarının Spor ve Kültür Mekezine ait havuzunda, ana sınıfı ve 1. sınıf öğrencilerinde; suya alışma, eğlenirken basit hereketleri suda rahat yapma oyun ve benzeri çalışmalar hedeflenir. 2-3. sınıf öğrencilerinde; çeşitli yardımcı malzemelerle yüzme stillerine yönelik çalışmalar hedeflenmiştir.Ayrıca okul takımı için alt yapı çalışmaları yapılmaktadır. 4-5. sınıf öğrencilerinde; kazanılan becerilerin geliştirilmesi ,yüzme branşında yarışlara katılacak öğrencilere yönelik antrenman programı uygulanması hedeflenmiştir.

Eğitsel Etkinlikler